
Krótka historia firmy STAMATS
Pierwsze niepewne kroki w biznesie stawialiśmy w 2002 roku od razu w dwóch kanałach sprzedaży tradycyjnym i powolnym krokiem w bardzo wówczas pionierskim internetowym. Sprzedaż online była zainspirowana firmami Allegro i E-bay, które dopiero niedawno powstały i rozwijały się w bardzo szybkim tempie. Nasza historia jest również podobna do wielu innych firm, bo na początku nasza firma mieściła się w garażu. Nasza historia nie przypomina amerykańskiego snu a raczej ciąg nieprzespanych nocy i ciągłej walki z biurokracją. Ówczesny poziom cyfryzacji był tak niski, że musieliśmy dużo czytać i uczyć się bardzo dla nas trudnych i skomplikowanych technik programowania, żeby móc odpowiednio przedstawić naszą ofertę w raczkującym wtedy Internecie. Byliśmy i jesteśmy mocno zdeterminowani do pracy i chęci stworzenia własnej dobrze prosperującej firmy. Jak powszechnie wiadomo wtedy warunki rozwoju dla firm były bardzo trudne i na każdym kroku musieliśmy rozbijać głową kolejne mury. Dziś jest już lepiej, jednak wciąż daleko nam do innych krajów, gdzie mocno wspiera się inicjatywy ludzi, chcących robić w życiu więcej dla siebie, pracowników i kraju. Jednak my jesteśmy pozytywnie nastawieni do świata i klientów i robimy wszystko, żeby było lepiej a nasi klienci mogą się cieszyć z wyjątkowo wysokiego poziomu obsługi. Potwierdzeniem naszych starań i doskonalenia się w kierunku najwyższego standardu sprzedaży i serwisu klientów jest otrzymanie certyfikatu ISO 9001:2015. W 2007 udało nam się pozyskać większych klientów, dzięki którym nasze obroty wtedy znacząco wzrosły i mogliśmy z większą nadzieją spojrzeć w przyszłość. W 2010 roku uruchomiliśmy drugą firmę, która powoli specjalizowała się w branży przemysłowej, w obsłudze większych kontrahentów. Pierwszym przełomowym wydarzeniem, które zmieniło nasz biznes był dziwny zbieg okoliczności. Sytuacja miała miejsce w galerii handlowej w Bonn w Niemczech przy okazji wizyty u kontrahenta. Otóż w ten zimowy wieczór wchodziłem do tej małej galerii na szybkie zakupy i nagle wywinąłem orła zaraz za drzwiami. Na szczęście upadek był niegroźny. Wróciłem do auta i wtedy nagle mnie olśniło, że powodem tego zdarzenia był brak odpowiedniej wycieraczki na podłodze i może to jest produkt, który w wysokiej jakości będzie idealny do takich miejsc. W kolejnym roku uruchomiliśmy produkcję pierwszych wycieraczek wejściowych. W 2013 roku już z powodzeniem rosła nam sprzedaż w Polsce i Niemczech. W 2016 roku poprawiliśmy jakość naszych produktów, rozwinęliśmy zasięg sprzedaży o kolejne kraje Europy Połączyliśmy trzy nasze firmy w jedną i zmieniliśmy siedzibę firmy. Zoptymalizowaliśmy strategię firmy i znacznie zwiększyliśmy zatrudnienie. W 2020 roku po wybuchu pandemii szybko zareagowaliśmy na sygnały z rynku i dzięki naszym wcześniejszym kontrahentom, dla których przygotowaliśmy wycieraczki wejściowe, za ich namową wprowadziliśmy do naszej oferty nowe produkty z działu "Dom i ogród" i "Warsztat i magazyn". Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Duże doświadczenie handlowe i wysoki poziom obsługi sprzedaży zaprocentował szybkim uznaniem naszej firmy w oczach klientów.
Dziś jesteśmy jednym z wiodących liderów w sprzedaży e-commerce w Polsce. Nasze produkty spotykacie Państwo w wielu prestiżowych miejscach w Polsce i Europie (stąd nazwy modeli wycieraczek systemowych) - mowa tutaj o wycieraczkach marki STAMATS. W naszym sklepie internetowym codziennie kupujecie Państwo dużo wycieraczek najwyższej światowej jakości, mnóstwo doniczek, skrzynek narzędziowych, kuwet warsztatowych, zbiorników na wodę deszczową, pojemników transportowych euro, sprzętu AGD i sprzętu do ćwiczeń, precyzyjnych przyrządów pomiarowych i wielu innych. Uznaniem dla nas jest Państwa satysfakcja z udanych zakupów, potwierdzona wspaniałymi, wysokimi ocenami naszej pracy. Cieszymy się, że lubicie Państwo u nas kupować. My wciąż się rozwijamy, lubimy pracować i lubimy się doskonalić. Jesteśmy firmą, dla której niezwykle ważny jest biznesowy patriotyzm. Dlatego 90 % naszych dostawców to polskie firmy a 10% to firmy z siedzibą w Polsce. Wyznajemy zasadę, że robiąc interesy z polskimi firmami, pieniądze wracają do nas wszystkich. W firmie panuje zasada fair play w stosunku do wszystkich kontrahentów i klientów. Szczególnym priorytetem jest okazywanie sobie wzajemnego szacunku i poszanowanie etycznych wartości. Z przyjemnością odpowiadamy na Państwa pytania za pośrednictwem telefonów i wiadomości e-mail. W naszym dziale handlowym zawsze możecie Państwo usłyszeć życzliwy i pomocny głos handlowca, a nie automatycznej sekretarki. Każdego dnia odbywamy setki rozmów telefonicznych w jak najlepszej atmosferze - to też często Państwo piszecie w opiniach, że obsługa naszego sklepu jest niezmiernie miła, pomocna i wzorowa. Dla nas to nagroda za naszą pracę. Na koniec chciałbym Państwu bardzo podziękować za wkład w nasz rozwój, dzięki zakupom. Poniżej możecie Państwo zobaczyć nasze niektóre nagrody i wyróżnienia. Niestety nie wszystkie podziękowania jesteśmy w stanie tutaj zamieścić. Zapraszam do galerii i do dalszych odwiedzin naszego serwisu.
Bardzo dziękuję za przeczytanie przedstawionej tutaj krótkiej historii. Z wyrazami głębokiego szacunku Mirosław Lewandowski.